Labels

Tuesday 12 September 2023

Percaya

Bila cinta hilang arah dari jalur kepercayaan
Kau temui jalan buntu
Bila cinta hanya satu tipu daya
Bagaimana harus kau hulur kepercayaan itu?

Aku hilang percaya pada cinta
Pernah aku cintakan seseorang sepenuh hati
Dan aku yakin dia mencintai aku seikhlas hati
Tapi takdir tidak menetapkan kami bersatu

Lama kututup pintu hati
Lama ku pendam tangis sendiri

Kemudian aku cuba buka semula hati
Seperti kata mereka
Hidup perlu diteruskan
Tapi yang kutemu hanya cinta palsu
Yang kutemu hanya mereka yang datang atas satu penyesalan
Yang kutemu sesuatu yang kuberikan semula sepenuh hati
Namun ianya menyakitkan

Bicara sama aku
Bagaimana cinta itu harus aku percaya
Ada yang datang sekadar untuk memiliki
Bukan mencintai
Demi penuhkan ego sendiri

Bicara sama aku
Bagaimana cinta itu harus aku percaya
Ada yang datang sekadar untuk bermain
Memijak mati hati

Cinta itu tetap menyakitkan
Sama ada oleh cinta itu sendiri
Atau oleh takdir yang tidak ditulis

No comments:

Post a Comment